Beste Knie oefening voor ouderen

Beste Knie oefening voor ouderen

Veel ouderen ervaring knie klachten. Dit komt vaak doordat ze minder bewegen en minder sterk worden. Hierdoor kan de knie minder belasting aan en ontstaan er klachten.

De beste knie oefening voor ouderen is achteruit lopen!

Het is een oefening die iedereen die kan lopen kan doen. Eenvoudig rustig aan achteruit lopen.

Door achteruit te lopen stimuleer je andere spieren dan met vooruit lopen. Deze spieren heb je nodig om de klap van het lopen op te vangen, maar worden niet goed getraind met alleen vooruit lopen. In landen als Japan is het heel normaal dat oudere mensen in parken achteruit lopen, met als resultaat dat het aantal mensen met knie klachten in Japan velen malen lager ligt dan in westerse landen.

Knie spieren versterken

Oefeningen knie versterken klinkt heel lastig, maar de volgende oefening is voor iedereen uit te voeren.

Download het gratis Trainingsschema die je makkelijk thuis kunt gebruiken. In dit programma zit ook een hele goede oefening die achteruitlopen kan vervangen, zonder risico van vallen. Je kunt het gewoon thuis doen.

Download het gratis schema

    Producten die we gebruiken bij deze training

    We gebruiken tijdens deze trainen een aantal producten. Die zijn handig, maar niet noodzakelijk. Je kunt elke oefening ook doen zonder deze producten.

    Slant Board, schuin trainingsboard

     

    Shin Trainer Pro, train je scheenbeenspier (tibialis)

     

    Download trainingsschema